Jenny

En annorlunda helg
Helgen började på fredagseftermiddagen med att vi inte hade någon middag. Vill ju inte äta direkt fil eller nått sånt på en fredag......vi hade inget hemma. Det slutade med att jag gick upp till pappa och lånade 1,5 liter mjölk och sedan så gjorde jag varma mackor till Lina, NIcke och mig. Det blev rätt oki och vi pratade bla om att man får betala en hel del pengar för ett par vama mackor om man äter det någon annanstans.....är ínte det sjuk. En hel fralla kostar ju dryga 20:an och för två varma mackor kan du få betala typ 40 spänn och det betyder att det är ett rejält påslag alltså, eller? Jajaj vi blev mätta iaf och sedan åkte vi på micketräningen. (se Snygg Erik och wilda Wilma)

Lördagen blev morgon tidig. Åkte och släppte ut hästarna och mockade. Såg på träningen som bestod av endast titthinder, spännande tyckte vissa hästar medans vissa knappt såga att det var en låda, grind eller matta i hindret.
Hade varit roligt att få vara med men det kommer nya tider och nya hästar. Medans får man väll inställa sig i markpersonals skaran. ( Har kommit till mitt beslut nu och det känns bra att äntligen ha bestämt sig)
Nicke tvättade bilen medans det var träningar så Lucas fick vara med och titta på hästarna han sköte sig super =)

Efter stallet blev det MAX, mums mums mums
 

Sedan hem och mata barnet, plocka ihop kläder och åkte till mamma.

Duschade, fikade och slappade lite. Nicklas och Mats borrade och höll på med något sladd trassel som vanligt. Men snyggt blev det måste jag säga grabbar!

Vid sex åkte jag till Droskan för att fira Veras trettioårsdag eller som jag sa nu blir du ju 3-siffrig (hihi). Åt tackobuffe och drack en cider. Super gott och trevligt sällskap. Skrattade nog hela middagen igenom. Fick sedan skjuss av snälla Herr Martinsson till Elle för att fortsätta våran lilla partykväll. Mer folk kom och stämningen var super, Robert sjöng så gott han kunde och vi andra hängde på. Roligt värre var oxå att Helga hade tagit sig ur sitt lilla bo och tagit på sig en fin "vuxentröja" och var på alldra bästa partyhumör.



Vidare vid halv 12 till Schlagerklubben. Kändes super roligt att komma ut ett tag var ju ändå så där 1,5 år sedan sist. Packat med fok men dock inte så många jag kände, lite synd men annars super.
Fyndade 100 kr =)
Framåt halv 2 började vi mammor eller gifta personer att känna oss trötta och vi fick skjuss av snäll Jesper hem till våra hus. Tackar och bockar.

Söndagen blev slapp, fick sovmorgon och myste i sängen så länge jag kunde, dock kunde jag inte sova för det var en hund som kräktes så där 4 gånger och jag hörde alla ljud. Men underbart att bara ligga där och blunda.
Åkte på supergott fika hos Vera och Kalle. Trevligt sällskap blev det förståss oxå. Sedan fick hundarna leka men Bella var nog mest skraj för den stora svart klumpen som ville leka med henne. Dock så ville hon inte gå in efter det =)



Raka vägen till stallet där jag mockade och vit och brun. Klippte liten lurvig islänning och sedan höade. Åkte och hämtade Isa på badhuset och raka vägen hem på middag hos pappa och Eija. Mycket god mat.
Hem och la barnet som dock inte ville sova utan låg och skruvade på sig, garvade och gjorde armhävningar hahah. Glad var han iaf.

Fick sova hela natten underbart!!!!! Jag vaknade innan Lucas till och med =) Han fick äta lite välling strax innan sju och sedan höll han låda tills alldeles nyss......han är tapper den lilla säger jag bara.

Nu så väntar jag på att vi ska gå på en promenad och sedan ska jag och lina stå modeller......utomhus....*burr burr*

Återkommer om det sedan =)

kram
Sandra - mamma sen 15

Åh vad sugen jag blev på lökringar! :-)

Rebecca

Skönt att du tagit ett beslut. Alltid lättare när man bestämt sig, även om besluten är svåra!

Jag måste komma och hälsa på dig snart...!

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress