Jenny

Identitet
Helgen är över och URF gjorde många fina resultat. Det går så fort när det är tävling, vips så är helgen över. (se längre ner under hört och sett under helgen) Hade en supertrevlig lördagkväll när pitebona och superlinus var på middagsbesök. Vi åt mat från Garaget, super gott och man fick mkt för pengarna. Skönt att umgås med enkla människor som får en att skratta.

Åt även en supergod middag på fredagen då Kia och hennes pojkvän Peter var här. Grabbarna spelade sedan TV-spel medans Kia och jag fick lite värdefull tid tillsammans. Gick inte att undvika ämnet hästar och hur våra liv är just nu. Det kändes så konstigt att sitta och prata om vad man ska göra nu när vi inte ska ha några hästar.....Jag menar man har ju i hela sitt liv (jajaj kanske inte hela men nästan) varit en ryttare, hästägare, tävlingsryttare eller hästskötare. Spelar ingen roll vad som har hänt eller hur livet har sett ut man har ju ändå alltid varit RYTTARE, en identitet. Vad ska jag vara nu??? Ja jag trivs alldeles utmärkt som LYXHUSTRU men det är ju ändå inte min identitet....jag är ju RYTTARE.......känner mig så vilsen. Jag vill ju vara ryttare, hästägare och tävlingsryttare varför styr inte mitt liv åt det hållet? Varför styr det mot ett annat håll?



Ringde i morse ialla fall och fixade, sa som jag kände och förklarade hur jag tänkte. Lät som om jag fick lite medhåll och att jag var klok som tänkte i de banorna. Får se vad som händer nu då. Tänkte bara åka med på denna våg som livet har fört in mig på och se vart jag landar.


Nu till lite som jag hört och sett under helgen:

1. En av norrmännen var tydligen extremt snygg enligt säkra källor som lyckades få se utan skjorta =)
2. Skulle behövas städas här inne, det ligger ju en massa döda lik över allt.......(Hallå!!! det är klart att lik är döda)
3. De är några bilar som ska flyttas. Personen i fråga läser upp regplåtarna och kommer till en bil där det står typ RF 12345 och säger RF...hmm ja och något annat (Hmm jag skrattar för mig själv...*hihi* det är en norskbil men det förstår inte personen) sen kommer vi längre ner på lisan och regnummer läses upp på två bilar av märket SIT......(nu fullkomligen dör jag av skratt det står SEAT men hon läser SIT, hur kan man göra det???)

4. Karin får upp Elias mobil i dommartornet så att den inte ska komma bort. Efter några minuter tar hon upp sin mobiltelefon och ringer ett samtal......till Elias!!! *hihi* Hon kom på sig i samma stund som Elias telefon börjar ringa och skyndar sig snabbt att stoppa ner sin mobil och hoppas att ingen har märkt vad hon gjort......tittar sig omkring och ser att alla vi andra håller på att spricka av glädje. Hon tänkte alltså ringa till Elias för att säga att han kunde komma och hämta sin mobil i tornet =) hahahah bra va?
5. Snabbast under helgen var banpersonalen som lyckades ställa upp hela den raserade oxern som var B i trekombinatioen som en ryttare rev med foten då denna passerade på utsidan. Jag säger bara ELOGE till er.
6. Applåden eller dagens tabbe måste gå till Maria Sandberg som antagligen hade sett på hela 1.10 klassen och sedan skulle rida 1.20 själv. Hon rider nämnligen samma linje som i 1.10 men det är bara det att den nu är vänd åt andra hållet och hon hoppar därför kombinationen baklänges (räcke till oxer). Pralin flöger över det hela hur fint som helst =).

7.  Applåd till Karin Kriström oxå för att hon får allt att funka under tävlingarna.

Får se om jag kommer på något mer som jag kan skriva in sedan.

Kram på er.

lina

ja han bordeverkligen fått pris som tävlingens heting =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress