Jenny

Uppladdning
En uppladdning inför tävling ska vara possitiv man ska tänka glada tankar och att det kommer att gå bra. Jag brukar bli supernervös men vet att jag är omringad av bra personer som stöttar mig.
Sen fick jag barn, våran underbara Lucas, det är han som jag lever för. Han kommer att gå först i alla lägen. (Hörde föresten på nyheterna förra veckan att det är en stor % av sveriges barn som växer upp i fattigdom.......undra var den gränsen går?) Det som jag har drömt om i hela mitt liv har jag framför näsan nu. En underbar man  (jajaaj vi är inte gifta jag vet) en underbar son, ett hus, bil, husdjuren, mina underbara vänner och min ögonsten RV. Varför kan det inte bara få vara så? varför måste man välja? Jo för att man är en fattig skit som inte duger till nått annat.

Och då åter till tävlingen: Peppa peppa, hästen går bättre än någonsin. Både på marken och över hinder. Han är possitiv, har fint hull och är bara allmänt glad.

VAD HÄNDER DÅ??????? Jo fredagen börjar med att nicke åker in för blindtarmen (se blindtarmen del 1 och 2), känns som allt annat saknar värde och jag vill bara att han sak bli frisk. Han helar sig på nått konstigt sätt och jag får ta hem min älskade man på lördag eftermiddag. Då börjar jag i stället bli super förkyld och snorar hela tiden, känns som om jag har feber och vill bara dra ett täcke över mig. Börjar genast oroa mig över hur det ska gå att få ihop morgondagen, dop/brölopp och klubbtävling....... Varför allt på samma dag? Stressar som tusan men vi hinner i god tid, men jag har haft en innre stress hela dagen. Rider som en pissråtta på klubbtävlingen och det resulterar i att jag skrämmer skiten ur den fina hästen så han slår sig och blir rädd. Tankarna flyger nu omkring i huvudet och jag blir super stressad. Mina peppande vänner ser till att jag kan ta hindret igen och hästen inser att det nog inte var så farligt.
Vid det här laget så känns det som om en spade och en grop skulle underlätta allt. Men jag tänker på Lucas och vet att han betyder allt.
Går och grubblar hela måndagen hur jag kunde rida så dåligt???? Bestämmer att hoppa en kombination på tisdagen för att stilla min oro. Hoppar hästen och han går super, flyger flyger och flyger. Känns precis som vanligt. Fixar och donar i stallet åker hem matar sonen, plockar ihop saker och hämtar Niklas. Åter till stallet, bygger boxar. Mkt att göra, hjälper Rebecca att dra lös hennes transport. Det går bra men när vi ska ställa ner den så går veven av och då känner jag bara hur jag inte kan hålla mig längre. Börjar asgarva fast det inte var särskilt roligt men jag orkar bara inte mer. Där står vi med transporten på kulan och kan inget göra. Efter många om och men får vi lös den. Lucas blir trött vid 8 och vi måste hem och lägga han. Hinner precis innanför dörren då hästskötaren ringer och säger upp sig.........VAD HÄNDER?????

Kan man få en bättre URLADDNING inför tävlingen eller?????????

Tror att det är något som försöker säga till mig att jag inte ska starta.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress