Jenny

Erick, 29, åts upp av pytonorm
Erick Arrieta, 29, skulle släppa ut en tre meter lång pytonorm.

Då bet den honom i vristen - och krossade honom till döds.

Erick hade jobbat nattskiftet på djurparken General Francisco de Miranda Park i Caracas, Venezuela. När arbetskompisarna hittade honom morgonen efter höll ormen på att svälja sitt offers huvud.

29-åringen, som studerade till biolog, skulle övervaka reptilavdelningen. Enligt zoocheferna bröt han mot reglerna när han öppnade ormens bur.

- Den unge mannen underskattade djurets instinkt, säger Javier Hernandez som är chef för General Francisco de Miranda Park till nyhetsbyrån AFP.

Ormen donerades för två månader sedan och har inte visats för besökarna.

Enligt Javier Hernandez har något liknande inte inträffat på djurparken tidigare.


Text från aftonbladet.

Jag tycker ormar är si så där. Jag kan inte säga att jag är rädd för dem men jag undviker dem om jag kan, samtidigt så är jag väldigt farsinerad över dem. Men jag skulle då aldrig våga närma mig någon pytonorm eller annan stor orm.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress