Jenny

Inlåst

I dag var vi i stallet igen, jag och Lina. Red på CC som var lika underbar i dag som de övriga dagarna, tror aldrig jag hade slutat rida om inte NB kom in och skulle ha lektion. De andra tre hästarna fick gå i skritten och det gick super bra. Mockade och gav lunch till alla. Det sista jag skulle göra var att hämta hö till Lillstrumpa, detta hö förvaras i transporten. Jag säger till Lina att jag bara ska gå och hämta höet.......hänger av mig jackan på boxen och traskar iväg. När jag kommer ut till transporten står det en bil i vägen och jag kan inte öppna dörren på vid gaveln, bryr mig inte så mkt om det utan öppnar så mkt det går och kliver in. Precis då dörren slår igen inser jag mitt misstag............dörren går inte att öppna från insidan!!!! Hur ska jag nu göra? Blir lite irriterad på mig själv att jag hängde av mig jackan då telefonen ligger i jackan och det hade ju varit enkelt att bara ringa till Lina och be henne komma. Känner mig runt på de tänkbara öppningarna som finns och inser att det är totalt låst över allt.......sätter mig ner och väntar. Tänker att Lina måste ju sakna mig någon gång annars går säkert någon förbi. Efter en längre stund så börjar Lina sakna mig men tänker glatt att hon är säkert ute med hundarna eller nått så hon fortsätter att prata med folk men frågar dock om någon sätt mig.....Till slut så kommer hon då ut för att se vart jag tagit vägen. Jag skyndar mig att banka på glasrutan och hon spricker upp i ett skrattanfall =) jag med för den delen för det var rätt roligt =)

Vad har jag nu då lärt mig? Jo kliv inte in i en transport utan att kolla om den går att öppna från insidan =)

Emily

Hahaha! Lyckat!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress