Jenny

Skvaller
Japp det är så bra att ha Lina då kan man alltid få veta lite skvaller. Jag är ju helt utan sådant nu för tiden känns det som. Måste börjar vara med på stallet så man hänger med i svängarna. Ska ju dock få rida på CC så då får jag ju andas lite häst iaf.

Nu kommer vi då till saken. Hur i hela friden kan man gå igenom en hel graviditet utan att märka det? Jajaj jag har hört det förut att det finns de som gör det men jag har ändå svårt att förstå det. Hur kan allt fortlöpa precis som "vanligt" utan att man blir större, bredare, slutar få mens, kliar, ömande bröst och tex SPARKAR???? Tycker det känns helt osanolik att man inte ska märka det. Jag menar självklart är alla graviditeter olika men om jag går till min egen så mådde jag skit i sex veckor, jag gick upp i vikt, kläderna sluta att passa, jag hade ingen mens, det kliade på magen, brösten ömmade, jag kunde tydligt se och känna sparkarna, magen var stor och hård och man kändes sig allmänt otymplig.......Om det nu är så att man verkligen inte märker av något av detta och går igenom allt utan minsta symptom så måste man väl ändå ha en liten aning om att man haft sex?
Sist av allt så tycker jag bara väldigt synd om de som "missar" sin graviditet för det är ju verkligen fantastiskt att få vara med om det och undra om man inte kan få världens chock under förlossningen?

hmm ja jag måste nog funderar lite mer på detta men det känns så konstigt att man inte ska ha den MINSTA aning om att man är gravid...........
Johanna

Jag tror att det handlar rätt mycket om förnekese! men visst är det knäppt

Emily

Ja, detdär har jag svårt att tro också. Då måste man nog leva i förnekelse. Jag kunde ju inte ens sova ibland på nätterna för att Nikki sparkade mig så mycket. Hon sparkade så hårt att jag tror jag fick blåmärken inuti magen för jag hade SÅ ont! Hur kan man missa ngt sånt? På slutet kände man ju dessutom om hon bara rörde sig litegrann..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress