Jenny

"Tyskan skyldig"
Christine Schürrer, den 32-åriga tyska kvinnan som åtalats för Arboga-morden, är skyldig.

Det anser Västmanlands tingsrätt som beslutar att kvinnan ska stanna kvar i häkte.

Christine Schürrer nekade till brott under rättegången.

- Jag är besviken på tingsrättens beslut och jag förväntar mig att min klient också kommer att bli besviken, säger kvinnans advokat Per-Ingvar Ekblad. 

Stycket taget från Aftonbladet. Läs mer här

Jag har inte riktigt hängt med i alla svängar kring denna rättegång för det är något som jag valt att ta avstånd från. Jag blir så ledsen så fort jag bara läser minsta mening om det. Varför ska två små oskyldiga barn behöva dö för att vuxna människor är sjuka i huvudet? Varför ska barn alltid drabbas? De är små och oskyldiga med hela livet framför sig........
Kände dock denna gång att jag var tvungen att läsa. Hoppas nu verkligen att det är hon som är skyldig så att inte fel människa ska sitta av straffet och framför allt att inte en mördare går lös.......

Anonym

Känns så konstigt det där. Visst att allt pekar mot att hon är skyldig men hur kan det då inte finnas minsta spår av henne på brotsplatsen.?? Dåligt polisjobb eller är hon helt enkelt oskyldig? Men hur som helst väldigt tragiskt!

agge

Det fanns ett skoavtryck i hallen.



All den räddningspersonal+personal+styvpappan, som kom till platsen, 14 personer, har gått omkring, stått på knä och arbetat med offren på golvet, haft bår inne och rört sig i det lilla rummet. Räddningspersonalen har säkert lämnat massor med skräp på golvet. Barnen dog av blodförlusterna.



Att hitta ett skoavtryck efter en VAN-sko storlek 41 där, är mer än någon kan förvänta sig. Mordvapnet saknas för att mördaren tagit det med sig. Att hitta foton på den dömda iförd just sådana skor är en bedrift. Att hitta en hammare i Skavstas soppåsar, 10-15 mil från Arboga är imponerande. Så nog innehåller indiciekedjan bevis och det är på det domstolen dömt. Enigt.

Monica

Hon måste vara den skyldige. Det våld hon utsatte sig själv för när hon försökte ta självmord, är ett tecken på att hon verkligen är sjuk i huvudet, då kan man skada andra. Polisen är väldigt duktiga idag, och det finns mycket i rättegången som inte skrivs ut i tidningen. Kan man gå på barn så borde man inte få rätten att leva efteråt

PETI

FÖR TYSKAN LIVSTID ALDELES FÖR LINDRIG! DÖDSSTRAFF

FÖRKÄNNA ISTELLET!!!FÖR DE SMÅ BARNENS LIV!!!!!

PETI

tyskan skulle har dödsstraf för 2 små barns liv...

Anonym

FÖR TYSKAN LIVSTID ALDELES FÖR LINDRIG! DÖDSSTRAFF

FÖRKÄNNA ISTELLET!!!FÖR DE SMÅ BARNENS LIV!!!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress