Jenny

Polisman sköt hund
Det är så svårt när sådant här händer. Vanligt att historierna inte går ihop, ofta ord mot ord och alla hävdar olika saker. Jag själv är mycket kritisk till att det finns aggresiva hundar i vårat samhälle. Jag tänker absolut inte peka ut någon speciell hundras för det finns "dåliga" individer i alla hundraser. Tyvärr så är det allt för ofta som hunden inte har fått tillräckligt med motion eller uppfostran som sådana här saker händer.

Enligt artikeln ska hunden ha uppträtt hotfullt länge och en granne har behövt fly undan och en polis blev för några dagar sedan attackerad då han försökte lugna hunden. Redan där kan jag tycka att man skulle ha tagit kontakt med familjen och försökt reda upp situationen. Det kanske gjordes vad vet jag. Nu är det ju olyckligt att det gick så långt så att hunden var tvungen att skjutas och att man inte kunde lösa det på annat sätt. Det står även att sex valpar nu blir utan sin mamma. Är hunden aggresiv ska man (i mina ögon) ABSOLUT inte avla på dem. Då för du generna vidare och kan få fler aggresiva hundar.

Vad tycker du?
Johan

Jag tycker hundägarna ska anmälas för hot mot tjänsteman, då de två gånger låtit deras hund attackera poliser. Dessutom borde de för det första se till att hunden inte smiter ut. Hade jag hittat en hund på min tomt (om jag hade haft en tomt) så hade jag använt mig av samma metod som polisen.

Cyron

Jag anser att det är sjukt att ha hundar som husdjur. Okej om de hjälper till i arbetet på gården. Men att ha en köttätande djur som man inte kan prata vett i är (i mina ögon) ren idioti.

safka

Jag tycker att det är sorgligt setta som skett.

Det som är sorgligast är att slutet inte hade blivit detsamma för tex en labrador, säg vad ni vill men det är sanningen. Hunden hade inte visat något tecken på aggresivitet förutom att den sprang med öppen mun. ALLA hundar springer med öppne mun, polisen "detta viste jag inte om" denna komentar är mycket sorglig. Hunden kunde säkerligen haft bättre ägare visst. Men polisen kunde absolut handlar bättre.

Det värsta av allt, är att detta blir till en "hundfråga" vad är det för fel på dessa hundar??? Gör mig så förbannad.. Det är oss det är fel på. Vi som är rädda oga okunskap vi som inte kan ta hand pga av okunskap osv... Gör detta till en fråga för oss som har ansvaret istället för att skylla på offren i detta faöö hundarna...

Marcus Schäfer ägare

Ok, då ska jag säga er något som ni aldrig kommer att förstå er på. ""Jag ska sätta 3 skott i pannan på alla människor som har öppna käftar!""

Hur kan man se en hund med öppna käftar som hotbild?

va fan Ersätt sexualkunskap i skolan med Mannen som talar med hundar så folk kanske får en bild!!!



När ska folk fatta att det födds inte dumma, elaka eller helveteshundar... skjut ägaren eller personen i fråga som hetsa hunden.... ingen hund är farlig bara han/hon som håller i kopplet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress