Jenny

Lillstrumpa och rabarberpaj
Vilken underbar dag det har varit i dag =) solen sken redan på morgonen och det var 25 grader vid 9 då jag och Helga gick våran dagliga promenad. Lucas älskade att vara utan sockar och spretade med tårna över vagnskanten hela tiden.

Åkte till Hippo med Lina och tog hand om Sigge socka, han fick vila i dag då det hade blivit närmare 30 grader då vi kom dit och han gick superbra i går. Vi mockade och gav lunch. Hjälpte Sara att fånga in en häst som inte ville in i hagen utan rymde i stället. En longerlina och några grimmskaft gjorde susen.

Åkte sedan till Coop och handlade Keso, gick på STADIUM och letade kortbyxor åt "tvättlina", vi hittade inga lämpliga kandidater. Gick på systemet och handlade lite drickbart till middagen. Visade glatt upp mitt leg då han sneglade lite på mig....sen tittade han på lina och sa med lite le´ röst - Åå kan jag få se på ditt leg med?......hihi jaja vi fick ju känna oss super unga där mitt på dagen med Lucas i barnvagnen som var superless så lina fick skynda sig ut med han.
Åkte hem, åt skinka och keso, super gott. Nicke kom hem och vi åkte till degernäs.

Skrittade ut på Lillstrumpa, söt och gullig i stallet men en räser skrittare av högsta kvalitet om jag säger så. Drog lite irriterande i tyglarna och ville inte vänta på simon. Hon är då 100% trafiksäker iaf, folk i degernäs verkar då inte bry sig om hästar på vägen utan bränner på som tusan. Simon hoppade till och med till en gång. De var några som höll på att lägga tak på sitt garage och precis då vi passerar så kastar han ner nått från taket........*iiii* sa Simon och skyndade sig förbi. Mockade och gav lunch.
Släppte av lina i stan och fastnade i värsta bilkön. Har nog aldrig varit med om att det är kö från stan upp till ersboda.....bruakr ju var tvärtom. Men nu var båda köeran blockerade så jag ringde hem och bad nicke kolla vad som var fel. Tydligen hade en bil med släp fått fel och tog upp nästan hela vägen......när jag kom fram var bara bilen kvar. Gissa om det var nå varmt i bilen då??? japp det var det. Brummade i alla fall till Barnens Hus och hämtade våran nya cityvagn. Äntligen en lite mer tymplig att ha med sig på stan. fick vänta ett tag på min hjälp, det var lite roligt för det var en i personalen som visade några andra kunder lite vagnar....då gick hon förbi mig och frågade om jag behövde hjälp jo sa jag. Hon ringe på mer personal och sa sen till sina kunder att -Den här vagnen kan ni prova den är bra och lättsvängd. Kvinnan tar vagnen och kör lite med den. Då vände hon sig till mig och frågar vad jag vill ha hjälp med. -Jo jag tänkte hämta den där vagnen (pekar på den vagnen som kvinnan kör omkring med) - Öhh oj jaha är det din? Stackars kvinna som körde vagnen hon blev pionröd. Jag sa att de gärna fick köra ett varv men de ville de inte.....jajaj jag tog vagnen och gick =) *hihi* lite roligt var det allt.

Åkte hem och myste lite på gräsmattan med Lucas. Vi provade den nya vagnen och Lucas älskar den. Sen kom stina och hade med sig rabarber. Jag gjorde min första paj någonsin och den fick godkänt!! Inte illa. Ska nog göra mer paj det var ju superenkelt. Snabbt gick det också. Vi gjorde sallad med ägg, crabsticks och pasta till middag. Sen åt vi rabarberpajen...*mums* Lucas var supertrött så han somnade vid 19.00 och strax efter det åkte Stina och Zeth hem.

Nu sitter vi bara och slappar. Plexus håller på att småskälla på alla barn som leker ute i värmen och Nicke sover i soffan...... vad ska jag göra då????


Kram kram

PS: Försökte bjuda in mig på middag hos familjen "T" i dag men de skulle tydligen ut och äta...........trevligt för dem då. DS
Rebecca

Lovar att du får ha honom själv nästa helg! :)

Emily

Jag saknar hippo.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress