Jenny

Muffins och goda vänner

Ännu en underbar dag är till ända.
Vaknade vid halv åtta, läste lite i den spännande boken Män som hatar kvinnor. Har redan tagit del av nummer två i serien (Flickan som lekte med elden), började av någon konstig anledning i mitten av trilogin?....

Vi gick en underbar promenad med hundarna i det strålande men lite bitande vädret. På väg hem hittade vi en pulka i pulkabacken och jag tyckte att Nicke kunde ta sig en åktur....det var bara det att den var trasig så han kom ca en halvmeter åt gången innan den svängde kraftigt åt höger och tippade. Jag kan lova att det såg riktigt roligt ut. Plexus gjorde sitt bästa för att bita längst fram i pulkan och sabotera så gott han kunde. Efter ett tag kom Nicke på att han kunde vända på pulkan och då fick den en hejdundrandes fart, Plexus fick nästan glädjefnatt då husse susade ner för backen......

Efter promenaden så åt vi frukost och sedan fick vi besök av Frida och Jocke. Väldigt trevligt måste jag säga. Vi tjejer tog tag i att göra lite fika. Kladdiga miffins och kladdkaka (kan aldrig bli för mycket av det kladdiga). Jag är verkligen inte någon hejare i köket men jag måste erkänna att jag och Frida gjorde helt underbara muffins och kladdkakan den blev suverän. Super gott! Medans vi stökade på i köket så lekte grabbarna som vanligt med tv-spelet. Det är bara lek och lek aldrig något seriöst =) *haha* Nä men jag tror de hade trevligt. Undra bara vem som egentligen vann?????

image10

Medans vi åt av det nybakade så fick Lucas lite banan han är verkligen inte förtjust i mat överhuvudtaget. Det är bara ersättningen som är god, eller ja inte bara, gröt med blåbär går ju ner det med.

image11

Efter fikat så tog vi tag i Fridas blogg (fridarannar.blogg.se). La in en bild, klocka och ändrade bakgrund, blev riktigt bra.

På eftermiddagen fick vi besök av familjen Åman/Olsen. Då var det dags att se LOST.......undrar ibland varför jag ser på det. Blir ju bara så arg när det bara går runt och man aldrig får veta något konkret utan man blir bara mer virrig och får lära känna fler personer hela tiden, och till råga på allt så är det nu UPPEHÅLL!!!! Jag blir galen!

Raka vägen till stallet blev det efter det. Ta in alla hästar och mocka åt hästen. Red sedan en stund i stora, tror han har svalt ett dressyrpiller för han verkar helt plötsligt tycka att det är roligt med dressyr. Satt och red byten på kvartslinjen.....hmm jaja konstigt är det ibland. Surrade lite med Eva och gav alla hästar kvällshö innan jag hjälpte Jenny att rida lite dressyr. Barry var duktig som vanligt!

Hem och åt god middag och nu, ja nu ska jag lägga barnet i säng. Alldeles för sent ja jag vet inte bra men så blir det ibland. Tror han är glad ändå!

Natt och kram på er.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress