Jenny

Fredag
Fredagen började med den dagliga morgonpromenaden. Jag var precis på väg ner mot skogen då jag hör någon ropa mitt namn.....det var carina som gärna ville följa med och det var ju verkligen en supertrevlig överraskning. Vi mötte upp Niclas på halva vägen och sedan promenerade vi över bron och mot östra. Det var ett gäng skolungdommar som hade tipsrunda och de passerad oss, rätt som det var så är det någon av dem som börjar ropa på våra hundar. Jag HATAR det, varför ska de ropa på okända hundar? Plexus blir ju jätte fundersam när de ropar och jag säger nej....han går och får aldrig gå fram till okända människor så det är klart han blir stäld när det håller på att ropa. ( kommer då att tänka på vad lotta berättade om Texas, hon hade lämnat han utanför affären och genast så är det någon som är där och pratar med han.......VARFÖR??? Har de inte fått lära sig av sina föräldrar att man inte går fram till okända hundar???)
Vi promenerade vidare förbi ängarna och upp mot östra, vid folketshus och östra ersbodaskolan. När vi går där på cykelvägen så möter vi ännu fler ungdommar, säkert 50 stycken. Ingen säger något till hundarna och vi kan passera utan minsta tjafs. Strax efter det möter vi en hund, de är mer spännande än 50 människor......konstig.....Går vidare och kommer fram vid tobleronehusen svänger höger mot ersängsskolan. Jag ser då i ögonvrån en cyklist som kommer farandes över vägen. Utan mössa, vantar eller hjälm (jajaj jag är fryssen av mig och har alltid vantar och mössa. Men i dag var det faktiskt kallt!). Hon cyklar ut på övergångsstället och vips så ligger hon som en skalbagge på rygg och kan nästan inte ta sig upp. Vi stannade och kollade så att hon verkade okej och gick sedan vidare........tur att det gick bra iaf.

Bjöd Tessa och Robban på nachos middag och sedan blev det IDOL för hela slanten. Kevin var som vanligt bäst och Lars fick lämna programet efter avslutad röstning. Synd på en bra sångare men han har dock grävt sin egen grop då han hela tiden dissar programet och sponsorerna........

Lucas ville inte sova utan höll sig vaken nästan hela IDOL......inte konstigt då favoritkompisen Lina var här =)

PS. Grattis till Johanna som klarade uppkörningen DS
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress