Jenny

Rondellkörning
Hur svårt kan det vara att köra i en rondell?????? Jag blir lika upprörd varje dag jag kör bil i en rondell. Folk kör som galningar, innerfil, ytterfil, blinkar ut och in utan någon rimlig förklaring till varför just nu och då. Jag tycker att det är ganska logiskt med en rondell. Ska man rakt fram eller svänga höger så kör man i ytterfilen och ska man svänga vänster kör man i inerfilen, hur svårt kan det vara? I umeå så är det tyvärr så att större delen av befolkningen verkar ha en egen teori hur man ska köra. (ja jag vet att bilskolorna lär ut olika men det måste ju finnas någon logik i hur man ska köra så man inte krockar) Jag har flera gånger kört bakom folk som kör ytterfilen hela varvet, de som blinkar höger hela rondellen för medans de kör i yttervarv och ska svänga vänster. De finns de som kör rakt fram i innerfilen och de finns de som aldrig blinkar. Jag kan inte skriva ner alla tokigheter man ser i en rondell men varför är det två filer i en rondell om det inte är så att man bör använda den vänstra för att svänga vänster och den högra för att köra höger eller rakt fram??? Det skulle ju vara så enkelt om vi kunde köra någorlunda lika tycker jag............
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress