Jenny

Stackars Elias
Var som vanligt och kollade på träningarna i kväll. Det började superbra och Evita och Elias flög över hindret som aldrig förr. Vi höjde upp lite och hon hoppade ännu bättre, sista höjningen kommer hon in super och gör dock en sådan där Evita grej och kommer på att hon ska stanna. Sagt och gjort hästen slår på en blånit och Elias stackarn flyger genom luften och precis när han sätter ner händerna i sanden med full kraft så kastar sig hästen bakåt och jag hinner se att olyckan kommer att vara ett faktum. Han har nämnligen lyckats fastna med handleden i tygeln och med en häst i full kraft bakåt, en kille i full kraft framåt och en lite ynklig handled kan aldrig sluta väl....... Han svär och ojar sig men håller ändå någorlunda god min. Jag lovar att jag hade gallskrikit och bölat som en syndaflod.
Han får eskort in på toaletten där han kan lägga benen i högläge. Jag kontaktar föräldrarna och Maria kollar lite på armen. Medans vi väntar på mamman så bygger jag en egenhändig mittella av en täckesgjord och vi traskar upp till entrén för vidare färd till sjukhuset.

Jag har inte hört några fler uppgifter från han men jag hoppas på att få veta lite mer under morgondagen. Stackars stackars Elias säger jag bara, man såg ju hur ont det gjorde.........
lina

det är tur att du är så fiffig =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress