Jenny

Varför?
Varför lever man så sällan i "nuet", varför tänker man framåt eller bakåt hela tiden? Man tänker, ja men det var bättre förr eller, nästa år kommer att bli bättre.....Varför lever vi inte bara här och nu? Man glömmer så fort att stanna upp och göra något just nu. Att ta vara på sin dag och de man har runt omkring sig. Jag vill verkligen leva här och nu, denna tid kommer aldrig igen och man vet inte vad som lurar bakom hörnet.
Satt och tittade på gammla kort från våra underbara grillfester i Bodbyn, den tiden var underbar......Vart har alla vännerna tagit vägen? Alla är så upptagna med sitt nu förtiden så man har inte tid att ses längre. Det är verkligen trist tycker jag. Vänner är de som i alla fall jag vill ha runt omkring mig, jag vill kunna ringa precis när jag vill på dygnet och jag vill kunna känna att man kan ringa till sina vänner efter att inte ha träffats på länge och bara allt ska kännas som vanligt.........Inga ursäker eller undanflykter utan bara riktig vänskap. Man ska inte behöva lova varandra saker hela tiden utan allt "bara är" och man förstår varandra. I sanna vänners närvaro är tystnad aldrig pinsam.

Det var så underbart att gå på promenad med Tessa i veckan, vi gick där i solen, hundarna lekte och vi pratade om allt och ingenting......det var verkligen härligt.

Jag saknar promenaderna med Helga varje morgon. Niclas går självklart jätte bra att gå prmenad med och vi har jätte trevligt men det är inte samma sak. Jag är så van vid Helga nu, vi pratar ju om så mkt som killar inte förstår.......

Jag saknar våra gammla fester när "alla" var med och inte upptagna på andra håll. Är det så att när man träffar en partner så upphör vännerrelationen eller den minskar kanske bara men är det så att man verkligen inte ska kunna umgås ändå?

Jag saknar min vän Patrik jätte mkt, det känner jag då vi ses ibland. Det var så supertrevligt när vi var på Olles, det var PRECIS SOM VANLIGT.......jag lever på den stunden nu.

Vänner ska vara roligt att träffa, man ska inte känna att man känner sig besvärad eller irriterad utan det ska bara var trevligt. inte att man glömt ringa eller inte räcker till.......varför är det inte som när man var lite och allt bara var roligt?

Jag vet vilka min riktigt nära vänner är och jag är verkligen glad att jag har dem, de betyder så mycket för mig och de finns där även om jag är sämst på att höra av mig och träffa dem.......Jag kan inte nämna alla mina vänner här men jag vet och hoppas att ni känner er träffade........

Det var så trevligt hos Ida och Lars i helgen, det var en sådan där stund som vi inte haft på länge. Mycket folk, roliga spel, gott tilltugg och bara avslappnat snack. Mer sådant vill jag klämma in i mitt liv.

Jag måste bli bättre på att leva här och nu inte tänka så mkt på allt annat. Jag håller på att gräva min egen grop som sen kommer att vara svår att ta sig upp ur. Men om jag lever här och nu och gör varje dag till den bästa så kommer livet bli mer innehållsrikt och roligt.
Lotta

Jag håller med, varför ska det vara så mycket mer komplicerat nu?? Det är väl bara som vi gör det till, eller? Jag tyckte det var supertrevligt att få komma i lördags :)

maria

Desamma! Är dock väldigt ny i detta :S

Det där med vänner ja... Ja man har ju inte lika många som förrut, eller så var inte alla så bra vänner med tanke på att alla nästan e borta. Jag har några få men bra. Vissa träffar jag ofta, vi träffas å bara snackar skit å dricker en massa kaffe. Sen finns faktiskt några som jag inte träffar ofta å inte pratar med ofta MEN när vi väl snackar så är allt som vanligt :) Det Är SKÖNT!! Hade!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress