Jenny

Vilken dag
dagen började med att jag och helga åkte till stallet vid 9, vi hade tänkt rida. Men ack så fel det kan gå. Ridhusen var bokade.....som vanligt.....men jag hade inte tänkt på det och det var ingen vänlig skäl som tänkte berätta det för mig heller. Inte var det bättre för att det var -15 grader ute heller.......Släpade ut alla hästar innan jag skrittade på Kanan i 25 minuter ute, lösgörande blev det för hela slanten. Han var lite busig och höll på att tramsa lite i början men han skötte sig bra och fick ta skrittrundan som avslutning. Helga mockade samtidigt och sedan gav vi lunch till alla hästar.
Vi åkte hem, Lucas fick äta lite mat innan det bar av till badhuset =) colin och lucas badade som bara den och Nicke och Nicke passade på att hoppa trampolin och åka rutschkana. Efter badet blev det skräpmat och lite tv tittande.
Ut till degenär och mockade, blandade mat och kollade till hästarna. Vidare till hippo, igen =) red lillstrumpa i lilla. Hon var som vanligt super duperfin. Helga skrittade på Bella och det gick oxå bra. Det är så roligt då lilla helga får rida lite nu igen =)
Hem och pysslade lite med några julstjärnor eftersom att jag upptäckte att vi var de enda i hela kvarteret som inte julpyntat........vi får ta resten i morgon för nu vill jag bara slappa!
Emma

Vilken härlig dag!

Fridis

Jag hade kunna berätta för dig att det var bokat hela dagen eftersom jag själv blivit lite irriterad av att jag behövde tillbringa hela min lördagskväll där, men det var rätt skönt att vara ensam jag och Jocke där.. och lilla grå förståss. :) Kul att Helga fick sig en åktur också! Hörde du att jag trillat ikväll? hihi

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress