Jenny

Brand och polisbilar
Jag och Lina är på väg hem från stallet då Lina plötsligt säger i en helt vanlig ton - Det brinner i det där huset........precis som om det var något som hände varje dag. Jag tittar febrilt omkring mig och försöker hinna se något då jag också måste hålla kolla på trafiken som är tätare än en urskog. Hinner se att det bara bolmar ut en massa svart rök ur ett hus och skymtar även två brandbilar. Vi blir super nyfikna och Lina håller nästa på vända sig ut och in i sin stol för att referera så mkt som möjligt till stackars mig som inte ser något. Hinner precis köra in mot rondellen och stannar för att släppa fram bilen som redan är i rondellen då den helt plötsligt stannar....jag känner att jag hinner bli lite irriterad innan Lina nästan ropar - Polisen det är polisen......då visar det sig att polisen helt plötsligt smygits sig upp i filen intill med blåljus och allt. Polisen swichar in i rondellen och jag hinner bara halva rondellen innan Lina ropar igen - Det kommer två till det kommer två till.......Då kommer det två poliser till med blåljus. Det konstiga är att de har inga sirrener utan bara ljusen så det kändes nästan som om det smög sig fram =)
I detta läge är jag och Lina så nyfikna så vi håller på att svimma. En brand, två brandbilar och tre polisbilar innom 30 sekunder......det är nästan för mycket hör oss *hahah*. Eftersom att poliserna kör framför oss så kan vi inte annat än smyga efter och vi ser att ena kör in på jula/willys, den andra till coop och den tredje stannar i lilla rondellen mellan dessa butiker........vi skyndar oss hem för att läsa på vk.se men det fanns inget att läsa tyvärr. Nu får vi leva i ovissheten och nyfikenhet. Typiskt.......men lite spännande blev det iaf i vårat liv.
Emily

Man känner sig nästan lite pervers, men det är spännande med tragedier. Hoppas vi får veta vad som hänt.

Lina

haha, jag skrattar så jag gråter =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress