Jenny

Panik
Vaknade i morse av telefonen, fattade inget först......hela familjen sov och jag underade vem i hela friden ringer så här tidigt??? Kollar på klockan och inser att den är 10.20.....hmm kanske inte så tidigt då. Fast egentligen så var ju klockan 09.20 eftersom att vi inte ställt om klockan. Hur som helst var det mamma som ringde och det lät som om hon hade panik nästan. Jag blev ombedd att gå upp till grannen eftersom att denna person inte hade gått att få kontakt med sedan dagen innan och det hade varit upptaget hela kvällen och nu så var det fortfarande upptaget och han hade inte dykt upp på avtalad tid. Alltså trodde mamma och hennes vännina (som ringt mamma i panik) att det hänt något.......jag fick snällt klä på mig och traska iväg. Han ju funder på vad jag skulle göra om det verkligen hänt något.......hur som helst så går jag upp, ringer på och väntar. Dörren öppnas och grannen tittar lite frågande på mig?

- Hej...?.....
- Hej, jo det är så att du har skrämt slag på dem på stan.
- Va?
- Ja det går inte att få tag på dig och det har varit upptaget sedan i går och nu har du missat att du skulle hämta Agneta på stan för en halvtimma sedan så hon tror nästan att du är död.....
Bosse tar upp sin klocka och knackar lite lätt på glaset och tittar sedan på mig igen.
- Är du säker på att Agnet har ställt om klockan för jag ska inte vara där förens om en halvtimme. Jag har även ringt henne sedan igår och det går inte komma fram så jag tror att hon har fel på sin telefon.

Jag börjar att småskratta och han hänger oxå på.......
- Du jag tror att damerna har hispat upp sig i onödan, säger jag.
- Ja det tror jag med, men jag kan åka nu på en gång så att hon slipper vänta.
- Ja men gör det, blir nog lugnast så.

Jag tackade för mig och traskade hemmåt igen.
jenny

hihi, kul =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress