Jenny

666 i sitt personnummer
Föräldrarna till en nyfödd flicka i Umeå reagerade direkt på flickans sista siffror som var 0666. De vill inte ha de siffrorna och har överklagat för att få fyra nya siffror. Det verkar dock som om det inte får något stöd för bytet och flickan kommer då att få behålla 0666. De säger sig inte vara särskilt kristna men vill dock ända inte att flickan ska behöva "lida" för sina siffrar i hela sitt liv.......
Svår fråga det här måste jag säga. Vad tycker då jag? För det förtsta är jag inte säker på att jag skulle ha reagerat på det över huvudtaget, för det andra tycker jag att det är lite cool och att man kommer att komma ihåg det jätte lätt, snarare än att jag tänker på djävulen.......Sen kommer nog hennes kompisar tycka att det är fränt när hon är i tonåren. Hur som helst är det ca 100 flickor per år som får dessa siffror och jag har inte hört något ramaskri förut. Men föräldrarna har iaf lyckats få uppståndelse krig siffrorn så vi får se vart detta leder. Undra bara om man kanske måste börja fundera på att ta bort siffran sex och 69 med??? Det är ju också provocerande eller????

Vad tycker du?

Läs mer i vk

Läs mer i aftonbladet
Lis

Vad är poängen med att bry sig om man ändå inte är kristen? Förmodligen kommer inte hennes kompisar att känna till hennes fyra sista siffror i personnumret ändå, så hur skulle de kunna mobba henne för det?



Men det är konstigt att de inte tagit bort kombinationen, den finns ju tillexempel inte på bilar eller på hotellrum.

Niklas

666 finns faktiskt visst på bilar.

Waden har haft en mercedes med 666



Håjj

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress