Jenny

Vilken sida går man på?
Haha ja ibland finns det så UNDERBART sura tanter. Vi var ute och gick som vanligt då jag såg att vi skulle få möte. Jag och Helga går på VÄNSTER kanten med barnvagnar och hundar i ett prydligt led. Mötet består av två gammla tanter på damcyklar. De cyklar demostrativt mot oss på vänster (deras höger) kanten och vägrar att vika av. Inte förens de är bara någon meter från mig så viker den första tanten åt sidan och säger surt med hög röst

- Hörrni tjejer!! Man går på HÖGER sida!!!

Jag går lugnt kvar på kanten och säger....hmm ja den här sidan.....

- mummel...., ursäkta......... säger tanten och cyklar snabbt vidare.

Tanten som cyklar bakom henne blir pionröd i ansiktet och cyklar iväg med samma hastighet.


Jag vet inte riktigt men jag har i alla tider fått lära mig att gå på vänster sida. Detta då jag har hundarna på min vänstra sida och då vill ha mötet med en annan person så långt bort från hundarna som möjligt. Inte för att hundarna på något sätt är faliga men vissa är rädd för hundar eller vill bara inte vara nära dem och då kan man lugnt möta folk utan att ha hundarna ivägen. Jag blir placerad mellan hunden och den jag möter.
Nu verkar det dock som om det inte finns någon riktigt regel hur man ska göra men sunt förnuft brukar räcka väldigt långt. Har faktiskt aldrig mött någon som henne förut. Jo föresten i vintras så var hundarna på ängen och lekte och jag gick över dit, tog fast dem och stog kvar ute i kanten. Då cyklade en gubbe förbi och skrek att man skulle vara på vänster sida.....även fast jag inte var ivägen =) men surisar finns det gott om =)
Emily

Åh, tycker att man möter sånadär sur-tanter ofta. Jag brukar alltid få bita mig i läppen för att inte säga ngt riktigt elakt tillbaka.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress