Jenny

I duschen på ett ben
Japp då har man avklarat det. Min snälla man hade ställt i en pall som jag kunde ta lite hjälp av. Helt plötsligt inser man ju att det finns många hinder på vägen för de som har någon form av rörelsehinder. Bara den lilla sketna kanten in i duschen håller på att bli en livsfara. Man vill ju inte direkt hoppa in i en dusch med vatten på golvet....då bryter jag väll några mer ben skulle jag tro.

I morse uppfann jag iaf en lite "klädhiss", jag orkar inte klä på mig för att hoppa ner till duschen och sedan klä av mig igen utan jag uppfan en klädhiss med hjälp av en ikea korg och mitt krycksnöre =) Knöt helt enkelt fast snöret i ena "örat", slängde ner kläderna i korgen, hakade fast kryckan i snöret och sedan halade jag ner allt till nedervåningen.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress