Jenny

Modig
I dag var jag modig =) hahah eller kanske inte men det kändes i alla fall så. Jag är världens fegaste människa när det gäller hoppning. Inte på RV, han var så underbar som ingen annan men på andras hästar så vågar jag knappt trava cavaletti. Till saken nu, Jenny var iaf sjuk i går så jag fick rida på vackra Barry och han skötte sig super som vanligt. Vilken fantastisk häst det är, det är så lätt så okomplicerat och alldels underbart att rida han. Man blir bara så glad. Jenny var sjuk i dag med och det resulterade i att jag fick rida stjärnan i dag med men nu var det ju hopplektion för KM.......*darrr darr* Jag vart så nervös så jag skakade och trädde jag skulle kräkas men jag hade bestämt att jag skulle vara med på uppvärmningen och sedan sluta. Det gick super bra och han hoppade som en liten katt men sen när uppvärmningen var slut så ville KM att jag skulle hoppa serien och det var jag inte så pigg på......tillslut så väntade hela gruppen på mig och alla var på mig att jag skulle hoppa och sedan började även läktaren att tjata...då trodde jag att jag helt enkelt skulle svimma på en gång. Tillslut kunde jag inte stå emot trycket utan tänkte och sa att jag lägger en volt om det blir fel och då kommer jag INTE igen......KM sa att det inte fanns någon volt men jag sa att det fanns flera stycken.....Jag fattar iaf glp och börjar min anridning och vad händer då??? Jo hela gruppen ställer sig på ett led så att de är ivägen för mina volter så jag måste rida på serien utan volt och då blev jag ännu mer nervös. Men Barry var en stjärna och hoppade igenom serien superlätt och passade på att busa lite efteråt =) söta hästen. Sen blev det dock dressyr för hela slanten. På slutet var han jätte bra och igenom och då trampar han på så bra framåt =) Sen blev det kväll för hästen och mat + morötter.
Lina

Haha.. du skulle ha hört mig idag när jag hoppade fleur.. trodde jag skulle dö.. men hon var en stjärna hon med=)

Lotta

Vad du var duktig! Jag vågar inte heller hoppa längre :) Jag blir skitnervös oavsett höjd :)

Johanna

Underbart att höra!! hur stort var lyckoruset när du klarade det??

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress