Jenny

Träning
I dag så jobbade vi på som vanligt på privatsidan. Gick sedan över till rs-sidan och vad ser jag då?? Jo gödselkärran har ramlat ner från rälsen, den har släppt från sina fästen och är helt överfylld......Stackar Jonas och Anders jobbade på för fullt och Ida kom med en hjälpande hand. Efter lite arbete så lyckade de iaf fixa problemet för självklart hade den släppt precis där det är som smalast och inte kan växla så det blev stopp med all trafik. Detta lilla missöde resulterade i att vi blev sena i stallet och var inte klara förens vid 9.20, som väntat blev vi sist upp till fikat men Ida fällde en liten kommentar och sedan var det ur världen. Något annat som konstaterades var att "guling är visst inne....." jaha och vad gör man då åt det????
Red lilla hjärtegrynet Cobra i dag och vi hoppade tre små miniatyr räcken i trav, provade i glp men då tyckte han att det blev alldeles för svårt. Höll på att rammla av en gång oxå eftersom att han tvärstannade i glp och hoppade rakt upp samtidigt som han drog ner huvudet, lite oväntat måste jag säga.
Campeia och jag fortsatte våra "hopp" övningar från sidan men i dag hade vi en gjord på. Det var första gången hon hade det och visa sitt missnöje med att slå upp varje framhov en gång var under magen. I går fick hon sitt första träns och det verkade som om hon var helt obrydd i dag och det är ju skönt.



Direkt efter jobbet åkte jag och hämtade resten av familjen och sedan blev det badhuset för hela slanten. Lina, Helga och jag simmade som bara den. Helga påstår att simmning inte ger nått och ändå hade hon mjölksyra efter en längd (25 meter) konstigt måste jag säga =) *hihi*
Efter träningen så skjussade vi upp Lina till skolan så att hon skulle hinna i tid.

Hem och åt god middag med en iskall cider. Nu sitter vi och väntar på att Let´s Dance ska börja. Jag har inte följt det förut men jag tänkte att i år ska jag göra det.

 
Lina

Det var verkligen jätte schysst av dig=)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress