Jenny

Lycksele Djurpark
I går så tog vi vårat pick och pack och drog till Lycksele för att gå på djurparken. Underbart trevlig dag måste jag säga. Det var roligt att göra nått och komma bort en stund på semestern. Lindmark och Forsgren-Johansson var oxå med. Alla barn verkade uppskata att man kunde springa omkring och leka hela dagen. Det var lätt att se vad lucas gillade mest.

1. Åka karusellen Larven
2. Titta på sälen som åkte omkring i vattnet
3. Björnarna

Jag gillade nog bisonoxarna mest.....haha bara för att jag klappade en av dem på sidan och han blev helt galen!! Fnös och sparkade och ville nog äta upp mig. Rätt fränt att stå så nära ett så stort djur och höra den fnysa och gräva i marken. Räddast blev nog helga =)


Glad bisonoxe

Lucas gillade björnarna mest. Mamma björn satt still och lät sig villigt bli fotad.

En annan av de stora björnarna satt och tittade ut över allt folk
 


Björnungarna busade, åkte i rutschkanan, jagade varandra och plaskade i vattnet.
  

Lodjuret hade fått små barn och jag måste säga att de var underbart söta.


Sälen satt och funderade över livet en stund


Lucas är ett riktigt karusell barn....inte för att jag fattar hur han har kunnat bli det? Vi klarar inte av att åka runt runt på nått sätt. Lilla Larven gick iaf bra att åka för Nicke så han och Lucas åkte den två gånger.
 

Lucas sov inte på hela dagen så ni kan ju gissa hur trött han var när bilresan hem startade vid halv sju..........
Johanna

dom där björnarna ger mig rysningar! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress