Jenny

Antico Borgo di Tabiano Castello

Så har man då hunnit med några dagar i Italien sen det senaste inlägget. Vädret var underbart och solen sken som aldrig förr. Lucas var en ängel och skötte sig som ett superbarn hela resan. Fem flygturer, tåg, tunnelbana och bil, nöjd och glad hela tiden.
Vi bodde på ett hotell som låg intill en stor borg.
     
Vacker utsikt och antika saker. Jag måste medge att jag aldrig varit intresserad av museum eller annat antikt förut men detta var ändå rätt spännande att titta på. Rundvandringen i slottet var riktigt häftigt.

Det var inte anpassat för barn men med superbra syskon så gick resan bra. Lucas ville dock inte att mamma skulle sitta för länge på middagarna så vi två gjorde tidiga kvällar och låg med en god bok istället.

De fanns en massa påfåglar på stället, Lucas blev helt vild då han fick se dem. Ni kan ju tänka er lyckan att se dessa om man fått hålla till godo med bla. sparv, domherre och skata under hela sitt liv....... 
  

Man kunde rida om man ville men jag blev lite snål och valde att inte rida. Ett kort fick räcka.


Vissa i familjen valde att bada, Lucas och jag höll oss stadigt på land


Milanos tågstation måste vara nått av de läckraste jag sett. Det kändes som om jag klev rakt in i en Harry Potterfilm när vi kom upp till spåren.
  

Det är alltid spännande att åka bort ett tag men jag står för att jag tycker: Borta bra men hemma bäst!
Nästa gång vi åker någonstans blir det en riktigt charter semster med all inclusive (stavas det så??) Hur töntigt det än låter.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress