Jenny

Lunginflammation
I går fick jag återigen feber, blev tungandad och fick en sjukdomskänsla i hela kroppen. Ringde in för fjärde gången för att höra vad man ska göra. Än en gång var de lite tveksamma till att låta mig komma in. Denna gång blev jag dock ännu mera bestämd än de andra gångerna och hon medgav att det kanske inte är så bra att få feber en tredje gång. Särskilt inte när man läser om svininfluensan och det står klart och tydligt att lunginflammation är en vanlig åkomma om man råkat ut för svinet. Jag fick iaf en tid och snabbt gick det, han ungefär få på mig kläderna och kravla mig dit.
Fick träffa läkaren, han lyssnade på lungorna och klämde och kände. Sen blev det blodprov och feberkoll. Resultatet av allt detta blev en fastställd lunginflammation! Inte konstigt att man känt sig som en urkramad disktrasa. Känns bra att de äntligen lät mig komma in och att jag nu har fått medicin och att detta nu vänder så att man orkar ta sig upp ur sängen. Det blir att knapra tabletter i 10 dagar, 3 ggr per dag. Sen borde jag vara som en ny människa. Längtar, längtar för detta håller på att göra mig galen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress