Jenny

Irriterad
Jag blir så irriterad på fk ibland. Här följer man allt till punkt och pricka och för som de säger. Intyg hit och intyg dit. En jäkla massa papper att fylla i!!!! Är det något fel med att fylla i en blankett på nätet??????? Nä här ska det skickas en massa snigelpost tvärs över landet med ORGINAL handlingar. Vad händer då??? Jo, jag fick ett sjuttioelfte papper i måndags som ska fyllas i. Jag gör ju det för annars får man väl aldrig några pengar. När jag är klar läser jag längst ner på pappret Kom ihåg att skicka med läkarintyg!, *suck* jag ringer till försäkringskassan, hamnar i telefonkö.......väntar, väntar......min tur......BLIR BORTKOPPLAD!!!!!! *aaaaaaaa* Ringer upp igen, telefonkö......väntar....väntar.....väntar.....min tur. En mkt trevlig tjej svarar och jag säger som det är att jag nu fyller i ytterligare ett papper och det står att de ska ha med läkarintyg men att ALLA papper redan är skickade. Ja men då behövs inga nya säger hon......men sen säger hon de där magiska orden man inte vill hör.
- Vi har inte fått några papper.
- Va? Men jag har ju skickat en hel bunt.....
- Ja men vi har inte fått dem. När skickade du dem?
- Torsdag för två veckor sedan.
- Vi har dem tyvärr inte så du får skicka in nya papper...
- Men ni har orginalen jag kan ju inte skicka dem igen
- Du får skicka kopior och skriva på dem att du redan skickat in orginalen men att det har kommit bort
- Jaha, jaja jag har väll ingen annat val än att göra om allt då.......

*suck* jag blir galen på papper. Det konstiga är att jag har fått ett papper skickat till mig där det står att de mottagit mitt meddelande om anmälan om arbetsskada........
Varför var just jag tvungen att bli sjuk. Jag vill jobba! Så nu måste hela proceduren göras om..... om jag har tur kanske jag kan se några pengar nästa århundrade, eller?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress