Jenny

Första dagen
Då är den här, första dagen på mitt nya liv. Jag ska från och med i dag vara hemma och ta det lugnt. Har fått havandeskapspenning och det känns bra. Det har gått jättebra att jobba men jag har känt när jag kommer hur fötterna känns som vattenfyllda diskhandskar, huvudet känns som bommul och ryggen värker.  Jag glömmer bort att det inte är så länge kvar, ska försöka röra på mig lite lagom varje dag så att man inte sväller upp med allt för mycket övervikt. Lite får man gå upp för det går inte gör nått åt men jag behöver ju inte lägga på mig mer än nödvändigt då det ska bort sen. Det som är skönt när man är hemma är att jag kan vila då jag behöver det, behöver inte springa omkring som en galning utan jag kan göra det i min takt och när jag känner att jag är pigg. Ett problem som troligtvis kommer att uppstå är att jag kommer att blir rastlös och det lär inte dröja många dagar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress