Jenny

Morgonpromenad i pissregn
Den dagliga morgonpromenaden är avklarad. Det pissregnade under hela promenaden och jag min klant hade tagit på mig gympaskor, mjukisbyxor och en vanliga jacka. Med andra ord såg jag ut som en dränkt katt när jag kom hem. Hur som helst så hade hundarna det riktigt roligt. De sprang som idioter hela tiden. Swinx och Plexus brottades konstant, Ringlet och Gizmo ägnade sig åt mer mogna saker som att nosa på träd och några ynkliga grässtrån. Nästan hemma så gick vi förbi den stora vattensamlingen vid majbrasan, då kommer alla hundar på att vi ska nog plaska lite i kanten.....där trodde jag att de skulle stanna. Pytsan! Plexus och Ringlet passade på att simma några varv i det kalla vattnet. Hallå!!! Man kan inte simma nu, det är kallt. Sen så tänker de inte på stackars oss som ska ha dem i hemmet eller bilen tills de torkat. Urk, megablöta hundar har vi nu. Två nöjda hundar, två mindre nöjda mattar. Hur som helst verkade alla hundar vara rätt nöjda efter dagens morgonbus.
Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Snygg blogg :D Händer i helgen då?



Ha en trevlig valborg :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress