Jenny

Sorry
Jag har inte hunnit skriva på hela veckan. Det har varit jobb, jobb och jobb. Jag är inte van att jobba kväll men måndagen bestod av jobb hela dagen och sedan hämta Lucas på dagis, barnmorskan, hem och äta, Lina kom och vaktade Lucsa och sedan stallet för teoriveckan. Hästarna hoppade som vanligt helt super. Tisdagen han jag inte ens hem emellan jobbet och körningen så mamma fick vakta barnet. Direkt efter körningen var det hundkurs och sedan efter den var jag som ett stupande skepp rakt ner i sängen. Onsdagen var nästan som en vanlig dag om man bortser från att Nicke jobbade till sex och därför vart det en sen kväll igen. Torsdagen var den första dagen då det var som "vanligt" dock jobbade Nicke halvdag så han och Lucas fick lite tid med varandra innan jag kom hem från jobbet. Fredagen började våra stor tävlingar och vi skyndade oss att göra fint i stallet. Jonas och jag fyllde på mer mat i alla hagar och jag städade bort en massa ensilagepalst och hösnören som bara låg och drällde och såg fula ut. Fodrade lunch till alla rs hästar i ensamhagar och de som ska ha inne och sedan över till nästa sida. Camilla, Ida och Marlene krattade superfint i gångarna. Stallet var i topptrim! Fodrade havre på em och då fick jag hjälp av Jonas och det var trevligt. Dagen flög fram och vips skulle hästarna och in det är alltid lite spännande när de inte står på sina vanliga platser. När jag slutade så åkte hela familjen hem (Nicke och Lucas var redan i stallet då de var lediga på långfredag) Kastade mig i duschen och på med nya kläder för att styra näsan mot familjen forsgren/johansson på en underbar middag och trevligt sällskap. Vid halt åtta var familjen helt slut och åkte hem igen. Slötittade på TV innan ögonen föll ihop som ett korthus. Tyvärr så vaknade Lucas två gånger under natten och kunde inte komma till ro så det känns som om vi inte sovit något alls. Nu sitter jag och väntar på att familjen ska vakna, annars måste jag kanske ta bilen själv men då blir de ju strandsatta här hela dagen och det inte inte så roligt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress