Jenny

Härligt
Vaknade i morse och såga att det kommit ca 1 dm snö, åt frukost och såg på nyheterna. Rastade hundarna och skottade utanför huset innan jag styrde bilen mot stallet för att rida på sötaste Tea. Hämtade in henne från hagen och då stod hon givetvis längst bort så att jag fick plumsa för att få fast henne. Hon hade även tagit av sig sin ena benlinda. Karin hade redan mockat så det kändes superlyxigt att bara behöva rida. Lina kom strax efter mig och vi gjorde iordning bestämde att vi skulle rida på åkern, så fort vi kom ut dit så visste vi båda att det var helt fel beslut då vinden och snön ven runt öronen samt att hästarna sjönk alldeles för mycket och underlaget inte kändes riktigt fast. Snabbt bestämde vi oss för stora rundan istället. Helt rätt beslut kan jag så här i efterhand verkligen säga. Det blev en härlig tur på två pigga hästar, Tea bockade till och med två gånger och det var lite oväntat. Tillbaka i stallet så smörjde jag karlederna igen, på med kläderna och sa hej då till Lina. Tog bilen förbi Karin och Nicke och lämnade av en påse med kläder innan jag åkte hem i snöovädret.
Tea hjärtat hade ett litet snöhjärta i munnen efter ridturen.

Lillan och Stig H

Zäpo ville inte komma så Lina fick hämta han längst ner i hagen, två prickar långt ner i mitten på bilden...
sofie - jävligt asgravid ;-)

Hej och JÄTTETACK för att du tog dig tid och delade med dig av dina fina förlossningsberättelser! Tyckte att förlossning nr 2 lät otäck när det kom en massa blod samtidigt som vattnet gick. Men det kanske är normalt? :S Knasigt att dom var så övertygade på att de var förvärkar, ibland förlitar de sig mer på apparater än vad patienten upplever och säger? Skönt att det gick bra iallafall! Tack för dina peppande ord. Jag är rätt nervös inför en förlossning för jag är så himla rädd för att ha ont och inte kunna hantera smärtan...



KRAMAR!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress