Jenny

Fredag
Sista dagen för Proby i dag, tråkigt. Har varit super roligt att ha henne där. Mycket hjälp och egna initiativ har gjort dagen lätt för oss alla.
Vi hade en superbra bal på morgonen och då går allt fort. Efter lunchen tog vi fram hösilagesågen och sågade till lite fina bitar för de som jobbar i helgen. Matilda fick också prova och hon var duktig.
I onsdags upptäckte jag två fönster som inte var riktigt stängda och i dag så skulle jag och Matilda stänga dem.....trodde vi i alla fall. De satt som klistrade och vägrade röra sig åt något håll. Inte så konstigt när de har regnat, snöat, blåst och ja allt vad nu väder och vind innebär. Marlene försökte också hjälpa till men vad gjorde det??? Inget alls. Vi fick helt enkelt ge upp.
Trotts ett tappert försök så vann fönstret.
Sigge Pigge fick gå i skritten medan jag mockade och efter det blev det longering. Han var pigg som en spigg när han började men insåg snabbt att det var nyharvat och ville inte springa särskilt länge. Mockade och gav han lunch.
Skulle krossa lite korn till helgen men det gick också emot oss. Banden slirade bara, Jonas kom till undsättning och drog åt dem och det är precis vad som brukar räcka. Inte i dag, då blev det tvärstopp i stället. Klockan rusade i väg och när jag och Matilda slutade så jobbade Jonas fortfarande med den tjuriga krossen så vi får se på måndag om han fick till det =)
Snön yrde ner när vi åkte hem så jag passade på att hämta upp Nicke, sedan Lucas, coop och hem för att äta goda räkmackor.
Lucas och jag tog ett välbehövligt bad och nu ligger vi och ser på OS. Undra hur de ska gå för damerna i slalom??
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress