Jenny

Dolt nummer
Jag blir alldeles kallsvettig då dolt nummer dyker upp på min telefon, jag känner hur hjärtat börjar slå fortare och det kryper i hela kroppen. I dag dök då återigen numret upp på min telefon och jag svarade med lite darrig röst. Det visade sig att det var från sjukhuset i Stockholm, de hade fått våran remiss för Nova och han ville veta personnummer och namn på barnet, samt veta hur hon mådde. Han sa att han skulle skicka en remiss till oss och att vi ska få komma dit en gång först för koll och sedan så kommer de att göra ingreppet ungefär när hon är sex månader. Även fast jag vet att allt ser bra ut nu och att hon mår bra så börjar tankarna snurra och jag ältar det i huvudet om och om igen. Tänk om de säger något annat? om det har förändrats eller om nått annat har dykt upp? Jag vet att de redan har tittat på bilderna en gång och de säger samma som här men man kan ändå inte sluta fundera. Hur som helst så får vi nu ställa in oss på att åka till huvudstaden om inte allt för länge.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress