Jenny

sorry
Det händer så mycket nu så jag hinner inte se åt datorns håll. Dagarna rusar fram och vi hinner knappt med nått känns det som, morgon och kväll hela tiden. Vi gör inte annat än är på sjukhuset känns det som. Vi hade koll med Nova i måndags för att väga och se att hon fortfarande mår bra samt att prata lite om vad det här med lymfan innebär samt hur vi ska gå tillväga med det. Om två veckor ska vi dit igen och då hoppas de på att Stockholmsläkarna har hunnit kolla på hennes bilder och vet vad vi ska göra. Det låter nu som om man väntar tills hon är runt året innan man sprutar in en vätska i kinden som gör att "lymfsjön" drar sig tillbaka. De vill inte göra detta när hon är så liten och det tycker jag känns bra.
I går var våran hemma dag och vi skulle njuta av att bara få vara och inget sjukhus. Vad händer då???? Jo jag får superont i magen efter en lättare promenad på morgonen, sen får jag feber och det känns som om jag ska dö när jag krälar mot soffan. Jag får två alvedon av Nicke och försöker vila en stund. Försöker få tag på sjukvårdsrådgivningen men där är är det så mycket folk så jag får inte ens stå i kö, efter en massa försök så får jag iaf stå i kö men då är det 33 minuters väntetid så jag ringer BB i stället. De säger att jag ska åka till akuten för att jag kan ha fått livmordeinflammation. Vi får ringa hit Lina för att Lucas inte ska behöva vara med på sjukhuset och sedan brummar vi upp. Som vanligt får man vänta i hundra år innan det blir våran tid och sedan så får man det svaret man inte vill ha - Men du ska inte vara här, vi har inga kvinnoläkare här..........Som tur var så var denna kvinnliga sköterska snäll nog att ringa till kvinnokliniken så jag fick komma dit. Promenad upp dit och där gick allt i rasande fart. Det visade sig att jag hade vätska kvar i livmodern och därför har jag ont. Nu ska jag snällt äta medicin i 10 dagar och en annan i 4 dagar........har inte våran familj gjort bort våran sjukhusdos snart????????
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress