Jenny

Blogg torka
Måste erkänna att jag tappat orken att blogga när Nova inte är frisk. Jag kommer säkert komma igång någon gång men just nu är det så mycket annat som cirkulerar i huvudet. Det känns som om det är morgon och kväll hela tiden, dagen går som en dimma förbi. Jag känner mig som jordens sämsta förälder till Lucas eftersom att jag inte har någon ork kvar när vi kommer från sjukhuset. Jag hoppas däremot att lite ork kan komma tillbaka när vi får resultatet från proverna, vare sig de är positiva eller negativa. Man slipper i alla fall fundera på vad det är när svaret har kommit. Jag vill bara ha en diagnos att ta på.........
I dag har vi varit på sjukhuset och gjort det sista sakerna innan hon ska sövas i morgon. Det blev lungröntgen två gånger, EKG, ultraljud, koll av syresättning, blodprov, vägning, mätning och allmän koll. Nova verkar ha klarat allt galant eftersom att det blev OK på sövning. För att hålla modet och humöret uppe så brukar vi skämta om att hon måste vara en av världens mest genomkollade bäbis. Sen när man tillbringar så mycket tid på sjukhuset så uppskattar man verkligen sitt hem ännu mera. Man inser att man inte är ensam att ha ett sjukt barn och man uppskattar livets små godheter. Vi får i alla fall åka hem varje dag, en familj vi stötte på i dag bor i Östersund och de trodde att de skulle behöva stanna i 2-3 månader.........en annan sak vi såg var på barnhjärtmottagningen, en barn hade fötts med hjärtat på höger sida, mjälten mitt i magen och utan lever......är det konstigt att man är helt tom i huvudet när man kommer från sjukhuset???
Nu ska jag ta och vila lite, umgås med våran son och sedan blir det en tidig kväll eftersom att vi ska vara på sjukhuset 07.30 och innan det ska vi lämna av Lucas, lasta av alla saker, köra till sjukhuset, parkera och promenera upp till barn 3. Det blir en lång dag i morgon..............
Linnéa

Vilken tråkig start ni fått. Jag ska hålla tummarna och tänka på er! Annars måste jag bara säga att vilken mysig familj ni är nu med två sådana söta barn=)

tessa

Tycker du är stark som ändå håller modet och humöret uppe så gott det går! Vår lilla familj tänker på er och hoppas ni får klarhet i vad det är snart. För som du säger, det är nästan värst att inte veta. Lycka till imorgon! Kram

Malin

Förstår att det är slitigt! Vi flängde in och ut med Tea en hel del första veckorna och har även legat inne något år senare. Dels hjärtkoll och uvi.



HUR SOM HELST.. jag skickar tusen kramar och hoppas morgondagen går bra! Oroa dig inte för Lucas. Du gör ditt allra bästa för att orka med. Jag tror att du är en superbra mamma! Krama Nicke från mig också.



Rebecca

tänker på dig/er! Kram

Lina

Lucas tycker nog inte att du är en dålig mor iallafall.. och han har ju en hel hög med människor runt omkrong sig som leker extra mycket med han så han klarar sig nog bäst av alla :)

Anna D

Tänker på er och håller alla tummar för att det blir positiva besked.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress