Jenny

Duktiga hundar

Har varit och lämnat Lucas på dagis och sedan styrde jag cykeln mot Helga för att göra ett "lukt" test hemma hos dem. Hon har fått för sig att det luktar mögel men jag kunde inte känna någon sådan lukt och inte hennes mamma heller så vi bestämde att det nog var hon som inbillade sig allt. Efter lite surrande så cyklade jag vidare mot ängarna och tog den vägen hem. Hundarna sprang som dårar och det såg verkligen underbart ut i det gröna gräset. När jag närmade mig skolan så var det fullt med folk på busshållplatsen så jag ropade in de fyrbenta och de sprang som vanligt som två små ljus intill cykeln. När jag nästan passerat hållplatsen så hör jag en röst
- Är det en schäfer det där??? Jag känner att jag hajar till och vänder mig om för att se om personen pratar med mig?
-Hmm jo, det är en blandning schäfer/rottis.
-Så vacker och fint. Maffig säger kvinnan och stegar fram med glada steg mot hundarna.
Hundarna som är lärda att inte hälsa på okända folk såg lite förvirrade ut men bestämde sig för att det nog var okej denna gång.
- Vi har också haft schäfer, den skulle ha blivit 20 år nu i sommar men vi fick ta bort den i mars.
Shit tänker jag.....20 år.....måste vara något slags rekord....
- Jo de är fina, vi hade en innan vi skaffade dessa. Underbar hund.
Sen surrade vi på om hundar ända tills hennes buss kom och hon var tvungen att åka.
- Åhh vi har precis flyttat hit men jag hoppas verkligen att jag får se er igen, säger hon med ett stort leende på läpparna.
Jag måste erkänna att det inte är ofta som folk vågar prata med oss för att de tycker Plexus se så farlig ut kan till och med byta sida på vägen för att hålla sig långt borta. Är det sedan någon som äntligen vågar sig fram så är det alltid Gizmo som är den vackra och söta. Plexus stirrar på dem och de tycker de är obehagligt.........Hur som helst så skötte sig hundarna utmärkt, kvinnan blev glad och jag blev stolt hundägare.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress