Jenny

Låt de dödens dö
Eller hur man nu säger. Med risk för att folk kommer att bli upprörda så tänker jag ändå säga min mening om detta.
Jag blir så förbannad när jag läser om våldtäkter nästan varje dag. Det är våldtäker, mord, misshandel, överfall och massan annan skit. Vart är vi på väg???? Våldtäkter till exempel, ska man inte som kvinna kunna gå hem efter en fest på kväll utan att riskera att bli våldtagen? Jag blir så arg, det är så fegt. En tjej (kvinna)är i regel svagare än en kille (man) och om det då är fler gärningsmän som till exempel nattens våldtäkt i Motala, eller de fyra i Stockholm hur ska man då över huvud taget ha en chans att försvara sig???? Det är så fegt och hur kan man över huvudtaget tända på nått så sjukt som en rädd kvinna som gör allt för att försvara sig? Jag fattar inte? Det verkar vara fler som inte förstår, en man som verkar heta Göran har också bloggat och detta och jag är nästan beredd att hålla med hans i hans åsikter.....Vad är det som driver dessa sjuka människor???? Ska man som förälder behöva vara livrädd för att släppa iväg sina barn på saker bara för att vissa människor inte kan förstå hur man uppträder i ett samhälle?
Det som också är sjukt är att man man mot förmodan får tag på en gärningsman så lyckas denna person oftast gå fri eller få ett jäkla ministraff medan den stackars kvinnan ska leva med detta i hela sitt liv. Om personen mot förmodan får fängelse ja då ska denna "skyddas" kan inte sitta på samma avdelning som andra utan på en speciell. Precis som man "skyddar" de som ger sig på barn..........Varför ska de de skyddas? Låt det vara med de andra fångarna så kanske de kan få känna sig lika hjälplösa som den stackars kvinnan/barnet........nu kommer folk bli upprörda - Det där löser inget....bla bla bla. Det skiter jag i, låt dem utrota varandra!
Pernilla Andersson

Där är jag heelt beredd att hålla med dig.. Det är många som hävdar att "det löser inget".. MEN, löser de något att sitta 7 månader i fängelse i en cell, med tv, radio, tidningar och 3-4 lagade mål mat om dagen??

Man blir så fruktansvärt frustrerad av att den som behandlas bäst är förövaren! Offret ska leva med detta hela sitt liv.. Fy tusan!! Ibland önskar man att vissa straffåtgärder som används i u-länderna kunde tillämpas på vissa förövare i Sverige också, men det kan man ju tala tyst om!

Anders Norman

SANT!

Håller helt och hållet med dig. Blanda in dom med andra fångar, får se hur dom försvarar sig då.

elina hellberg

"låt de dödens dö" säger jag!! ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress