Jenny

Oväntat

Har precis kommit hem från dagis och en kort cykeltur med hundarna, det är lättare att cykla än att gå känner jag. Hur som helst så finns det några ställen när man är ute med hundarna där sikten är lite skymd och precis just på dessa ställen så i nio fall av tio dyker det förstås upp en annan hund. Har lärt mig av detta så jag är lite observant just där och precis som jag förutspådde så kom det en hund där även i dag. En stor schäfer som vi ofta möter, den verkar inte gilla andra hundar och våra är inte sena att haka på i skällande. Denna gång hade jag varit lite fiffig och tagit med mig antiskallhalsbandet (applåd till mig), satte det på Plexus och Gizmo hade super halsbandet på sig redan så där var det lugnt. Mannen som har hunden har alltid verkat lite skum och jag blir nästan lite rädd för han men i dag stannade han långt bort så jag han koppla mina hundar och fick till och med säga till han att det var okej att komma. Jag står med ryggen mot han för att inte jag ska vara spänd så mina hundar känner det, helt plötsligt börjar mannen att prata med mig och jag blir helt chockad, han säger att han har svårt att gå för han har ont i benet och att det är jobbigt med en sådan stark hund. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men håller med han och helt plötsligt står vi där och pratar och mina hundar glömmer bort att de ska se stora och farliga ut. Mannen är supertrevligt och hans hund verkar inte så arg när den väl insåg att den inte kommer att bli påhoppad.......Snacka om att det blev ett oväntat möte, hoppas nu att de kommer ihåg att man inte måste skälla på den hunden =)
gotteochvi♥

sv; vad roligt! du har fler barn sen tidigare? hur gamla? Ja, nätterna är helt klart värst när man har legat still och skall vända på sig/upp på toaletten. Det är då det gör som ondast för mig och då riktigt knastrar det i, ursäkta språket, fittbenet =) snaaaaaart över för oss =)

gotteochvi♥

sv; vi är beräknade den 21. 17e enligt mens så vi hoppas ju förstås på det =)

lina

ibland så händer det oväntade saker..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress