Jenny

Aj aj
I dag åkte Lucas och jag till Haga för att få lite god middag. Vi åt lite glass och sedan ville Lucas gå till lekparken, kanon tänkte vi eftersom att solen lyser och det är alltid roligt för lill lucce att leka. Mormor bar Lucas nästan hela vägen fram men han ville gå när vi kom till gräset, sen upp på bron och när han sen ska ner från bron så snubblar stackars barnet och flyger rätt ut i gruset........man hörde knappt ett pip, sen sa han -oj, blod..... Mormor kastar sig givetvis efter barnet och tar upp han i famnen. - Vi måste genast gå hem och tvätta detta, säger hon. Sagt och gjort, Lucas sa inte mycket på vägen hem förutom att han konstaterade att blodet rann ner även över mormor. Sen fick vi tvätta såret när vi kom hem, satte på plåster och sedan var det slut tramsat - Lekparken??, undrar han när vi var klara. Självklart ska vi gå till lekparken igen säger vi och hela barnet skiner upp.
Vi lekte sedan i lekparken och jag kan lova att Lucas inte gnällde många gånger medan vi var där. Sen blev det god middag och lite inne lek innan vi styrde bilen hemåt för att sortera tvätt, starta tvättmaskinen, diska och bada barnet. Det var inte fören efter badet som Lucas började gnälla över att det gjorde ont i knät, han gick på tå och smågnydde lite. Men säg vad lite välling inte kan göra på ett barn som är trött och lite ledsen.
När barnet väl somnat så passade jag på att småtvätta såret lite mer, det är fortfarande grus kvar men jag får verkligen inte rent det mer. Han vaknade en gång och jag kan lova att han inte blev nöjd. Ska prova en gång till innan jag går och lägger mig, vill verkligen få det rent.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress