Jenny

Fräser, morrar och tjuter
Slökatten i vanliga fall då det inte finns några inkräktare i hennes hus.

Sitter i godan ro med fötterna i högläge när jag hör ett mycket konstigt ljud, jag förstår att det är en katt och troligtvis är det Lakritz som inte är riktigt nöjd med nått. Det låter som om fräser, morrar och tjuter på samma gång. Anar direkt ugglor i mossen och tänker att det måste vara en annan katt i vårt hus, i vanliga fall är hon väldigt snäll med andra katter men inte när de är inne i hennes hus. Den enda som hon inte blivit arg på då är nog Didrik som hon snällt lät leka med allt. Hur som helst så måste jag sätta ner ballongfötterna på marken och leta rätt på katterna utan att Plexus får spel, han förstår direkt att matte ska göra nått super spännande och kastar sig upp med ett öra liggande och ett som står rakt upp. För att detta inte ska urarta till ett katt och hundbråk med en matte mitt i så får han snäll sitta kvar i vardagsrummet medan jag söker vidare......I hallen ser jag en svart boll som ligger bakom nätet till studsmattan och upptryckt i hörnet mot ytterdörren ligger en gul katt med stora stora ögon, men ser verkligen att han bara vill ut ur detta hus och det så fort som möjligt. Bullen som katten heter tror för ett ögonblick att även jag ska äta han till lunch men inser sedan att jag nog är hans enda räddning om han inte vill förlora päls och få några rivmärken. Öppnar dörren och katten flyyyggeeeerrrr ut som skjuten ur en kanon. Lakritz tittar på mig med lite irriterad blick precis som om jag förstört det enda roliga som händer under hennes dag. Hon vänder sig sedan om och lunkar iväg.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress