Jenny

Hur man impar på 50 personer
Det är enkelt, man delar upp sig i sex lag, delar ut lagom mycket alkohol (se gärna till att alla har grundat ordentligt innan), sätt de korta eller gravida människorna längst bak i ett gemensamt lag så att de varken syns eller hinner ställa sig upp först för att gravitationen håller emot. Placera en snabb lite vässla i laget som står närmast domaren och gärna med en skjorta som syns så att denna vässla drar till sig domarens ögon HELA TIDEN. Starta tävlingen som består av film och musik quiz och jag lovar dig att alla kommer att göra sitt bästa för att vara snabbast och skrika högst. Eftersom att de flesta i rummet nu kommer att vara så taggade och även lite mer än salongsberusade så kommer hjärnan att jobba lite mer annorlunda än vanligt. Och det är då man har chansen att impa på ALLA i hela rummet........
Min man var förstås inte sen att haka på detta och jag hade ju då inte fördelen att vara i hans lag utan självklart stod jag precis snett bakom honom, eftersom att jag både är kortare och tjockare än han så synts jag förstås inte över huvudtaget. Jag förstår inte hur han kan vara så snabb men han tog nästan varenda fråga och hans lag svävade iväg med en massa poäng medan vi andra satt som små fågelholkar. Efter ca 20 frågor fick han helt enkelt byta lag till de som var sämst, vad gjorde det då? Jo då drog ju det laget iväg på en massa poäng. Jag är inte bitter nä då!!!! =) Hur som helst så var han verkligen duktig men jag blev lite sur för att på två låtar så var det bara han och jag som stod upp i hela rummet men eftersom att han inte är hög gravid så är han naturligtvis snabbare än mig och jag hade inte en chans att synas bakom honom. Jag borde ha fått poäng för Så som i himmelen och The Rock, däremot var jag snabbare än han på Rederiet, Magnus däremot ska jag knöla ihop i dag eftersom att han var precis före mig på Harry Potter och han ser inte ens på de filmerna. Nästa gång ska jag se till att hamna på samma lag som min man för i natt var det nära att fick sova på balkongen.
Efter tävlingens slut så tjatade folk inte om annat än hur snabb och duktig han var på dessa quiz, det gick nästan inte ta ner han på jorden efter, *grrr* irriterande, när jag är inte bitter (igen) =)
Senare på kvällen när jag hade gått hem och slagit igen mina blå på kudden så visade det sig att Peter hade sett ut som en frågetäcken när han såg våran present, det var inte presenten i sig utan namnet på kortet.......han hade ingen aning om vad vi hette i efternamn........hihihi jag vet inte men jag tror nog att vi har rätt bra koll på vad de flesta runt oss heter men han hade aldrig någonsin hört vårt efternamn påstod han och ja, kanske är det åldern som tar ut sin rätta eller så har han helt enkelt missat det =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress