Jenny

Får man göra så?
Var i tvättstugan och hämtade kläder till Lucas då jag ser en stor lastbil komma in på gården och jag hinner tänka att den där kommer absolut inte komma in här, det finns ingen möjlighet att den ryms. Döm om min förvåning när den bara tar satts över grannens välklippta häck. Bara manglade den, rätt över, krasch, bom, bang bara så där och sedan vidare förbi vårt hus och över nästa grannes häck.

Får man verkligen göra så? Vet någon?
Tessa? Lars? Får man det??? Svara ärligt och inte vad ni tycker är enklast =)
Tessa

klart man får! lastbilschaufförer står över lagen och får göra precis som de vill!! =)

Ärligt talat så vet jag inte men tror knappast man får det, jag skulle då aldrig göra så, inte med vilje iaf =)

Frida

Knappast... Det är ju deras egendom! Samma sak som att köra sönder en gräsmatta eller "råka" riva upp en infart. Klantigt och ansvarslöst.

Lars Carlsson

Nope, klart man inte får. Dock så gör man det som krävs ibland för att komma fram. Men man bör nog kolla med tomtägaren i fråga INNAN man kör över deras häck. Men vad gäller framkomligheten med lastbil så tänjer man ibland på utrymmet och det har väl hänt att man har flyttat på saker som varit ivägen. Däremot tycker jag det är fel att det byggs för trånga innergårdar, och det framförallt för räddningstjänsten skull. Fast å andra sidan så är de väl de enda som har rätt till att dundra över saker och ting utan att fråga. Så länge kommunen betalar tomtägaren i slutändan.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress