Jenny

Försäkringskassan
I bland undrar man hur de tänker, Helga var där i går och ville ha hjälp med att fylla i blanketterna till föräldraledigheten. När det blir hennes tur traskar hon fram till "sin" handläggare och säger vad ärendet är, döm om hennes förvåning när handläggaren inte vill hjälpa henne. Hon säger att man ska göra det på nätet Helga säger att hon inte har så mycket datavana och vill ha hjälp att göra det manuellt. Kvinnan säger att allt håller på att bli datoriserat och att hon inte vill hjälpa till med det. Helga börjar bli irriterad och säger att hon minsann brukar få hjälp med detta. Nu börjar en annan handläggare att skruva på sig och kolla åt deras håll. Helgas handläggare kolla sig omkring, säger att jaja nu är det ingen kö så jag hjälper dig då!! Helga är vid det här laget så stressad, chockad och ställd så hon fyller i helt fel dagar.
Men hur i hela friden är det egentligen ställt på fk?? Är det inte vi som betalar deras lön? Sitter det inte där för att hjälpa kunderna? Jag sa det till Helga, du skulle ha sagt till henne att då kanske du inte heller behövs om det ska bli datoriserat....... Fel människa på fel plats, eller????
Varför orkar vissa människor vara så bittra???? Le och var glad, försök se möjligheterna och vad du har, inte vad du saknar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress