Jenny

Tantskrälle!
Skulle åka en snabbis och handla lite nödvändiga kläder till Lucas i dag, KappAhl hade medlemsdagar i dag och jag hade en rabatt kupong där så jag tänkte att det får de bli. När jag är på parkeringen och har sett ut en parkering så kommer det en äldre dam i 180 blås från sidan och bara kör rakt ut framför mig och in på parkeringen som jag tänkte ta, skit samma tänkte jag och tog en annan. Går in i butiken och inser som vanligt att folk inte verkar jobba utan alltid shoppar, plockar åt mig det jag ska ha lite snabbt och går till kassan. Väl vid kassan så uppstår ju dilemmat, vilken kassa ska jag ta? Båda är långa men jag tar den jag står närmast, ställer ner Nova i kön och vänder mig om för att plocka på mig ett par strumpor, vänder mig tillbaka och upptäcker att en äldre dam trängt sig förbi barnstolen och ställer sig framför mig, hon tittar strängt på mig och jag tittar tillbaka. - Hmm, ja du kan gå före det spelar inte så stor roll, säger jag och blir mest förvånad över att man kan göra så, kändes lite som pensionärsjävlar. Undertiden jag står i kön så hinner expediten i den andra kassan ta sju stycken kunder om i min kassa hinner man med två på samma tid. Jag börjar känna mig lite stressad för jag ska hämta Lucas på dagis men man får snällt stå på sin plats och vänta. När damen som trängde sig stod först i kön så sa expediten:
- Vi har bara en gåva kvar att ge bort i dag och de är de här. Hon håller upp ett par strumpor.
- Hmm vad är det för storlek?
- 39-43 säger expediten
- Suck, de kan jag inte ha! Kan man få byta dem mot något annat?? (är hon tokig tänker jag, det är en gåva och så ska hon snåla och byta den mot något annat)
- Nä tyvärr inte
- Jajaj, jag tar dem, jag känner säkert någon som kan ha dem......

Sen går surtanten och det blir min tur, jag lägger fram alla varor, betalar snällt och så säger expediten till mig:
- Vi har tyvärr inga gåvor kvar.
- Nä, det är väll som vanligt då! säger jag och blir förvånad över att jag över huvud taget orkar bry mig, det är väll alltid så att om en butik ger bort något så finns det aldrig kvar när en själv kommer.

Pinnar ut på parkeringen, in mad Nova och kör mot dagis. Självklart hamnar jag bakom en bil som troligtvis har sommardäck för den kör 30 på 70 väg........aaaaahhh, jag blir så irriterad! Varför? varför kunde den inte kommit några sekunder efter mig så jag hade kunnat få köra framför?
Hämtar Lucas på dagis och kör hemåt, när jag ska svänga in på våran gata så har plogbilen varit framme och skottat "stora" vägen och genom det lämnat en plogvall på ca 60 cm höjd över hela den infarten som jag ska in på. Det står en bil och väntar på att köra ut, jag stannar bara bestämt  och vinkar fram den sen kör jag i samma spår som den och ändå så skrapar det under hela bilen. Får de verkligen lämna sådan plogvallar????

Jjajaj inte min dag men tur att jag har två så underbara barn som lättar upp stämningen i alla fall.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress