Jenny

Av Matilda

Hittade detta på Matildas blogg och jag kan inte annat än hålla med. =)

 

JAG BLIR GALEN!!

Okej, jag vet att jag kanske inte är den bästa bilföraren, MEN! Om man kör bil hem från jobbet vid klockan 4, innebär det att det är många andra som också vill åka hem!

 

SÅ DÄRFÖR:

* Använd blinkers! De finns där av en jävla anledning, visa andra var man ska. Varken jag eller någon annan är tankeläsare.

 

* Ska du svänga till höger i rondellen, ligg då snälla i den HÖGRA filen. Vänster fil är till för dem som tänkt åka rakt fram alternativt svänga till vänster. Dessutom finns det andra som faktiskt vet hur man kör och är på väg att svänga. Resten hoppas jag att du kan räkna ut.

 

* Var försiktig på bromsen! Jo, jag tycker att det är jättekul att pallnita också. Det finns något som heter att följa trafikrytmen. Att tvärbroma är ingen rytm, bara oskönt!

 

* Kommer det en bil på en påfart som håller på at ta slut. DÅ SLÄPPER MAN IN DEN! Detta görs enklast att byta till vänster fil. Kugghjulsmetoden, hört talas om den?

 

Tack på förhand

Matilda "Bitter bilförare" Bredin

Lars Carlsson

Guud så tråkigt att köra sådär. Hur skulle man klara sig som yrkeschaufför om man måste följa trafikregler. Borde finnas en fil för alla laglydiga och en för oss andra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress