Jenny

Sovmorgon
Fick sovmorgon då barnen sov hos mormor. Kunde dock inte sova längre än till nio då näsan var igentäppt, huvudet dunkade och halsen brände. Typiskt, ska man bli sjuk nu? Gick upp, drack te och läste tidningen. Vid tio väckte jag Nicke och när han kvicknat till gick vi en promenad med de glada hundarna. Hem och lämnade hundarna och vände i dörren för att åka och hämta barnen. Vi hade pratat om att åka och bada i dag men det verkar som om de rann ut i sanden. Åkte till mamma, åt köplunch och snackade strunt. Inget bad så jag åkte med lina till stallet för att byta plats på casag, från teg till degernäs. Han skötte sig super, blev dock megaglad i sin nya hage så han välte nästan omkull en stolpe så Kerstin fick komma och laga. In med alla saker, tittade på boxbyggnaden och pratade strunt. När Casag lugnat sig och Lina fått in de mesta sakerna så tog vi in hästarna och gjorde iordning dem för en liten tur. Thea var på ett strålande humör och lät sig villigt borstas och matas med morötter. När vi var klara så skrittade vi degernäs runt och sedan red vi en stund på banan. Jag skrittade och travade i godanro då Karin kom ner och tyckte jag skulle galoppera lite...fick lite goda råd och Thea fattade snällt galopp. Jag tyckte jag galopperade jättefort men då säger Karin att jag måste galoppera mer, shit det kändes som om jag skenade men det var bara att lyda :) supertrevlig häst och trött ryttare skrittade sedan upp till stallet för lite putsning och utsläpp i hagen. Måste säga att det var super roligt att få rida igen, kände att hela jag mådde så bra. Jag blev så glad, tur Karin lånar ut sin fina, snälla, trevliga och gulliga häst till mig. Casag skötte sig också super även om Lina var lite spänd i början. Hem och myste med barnen, plockade undan och åt goda räkmackor. Nu sover båda barnen och vi slappar i soffan, funderar på en stor kopp varm oboy och sedan hoppas jag att jag känner mig piggare i morgon.
Lina

JAg tycker åsså att det är bra att Karin lånar ut sin fina häst :) så att jag fick lite sällskap=)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress