Jenny

Vem????
Vem i hela friden röstar på SD?? i min värld är det otänkbart, jag vill leva i ett Sverige som är öppet och där alla är olika. Om jag hörde rätt så är det över 300.000 som röstat på dem. Undra om det som röstar på SD äter pizza eller pasta, undra vad de äter för frukt och grönsaker, undra om de bara lyssnar på svensk musik, undra om de aldrig åker på semester, undra om deras kläder är gjorda i Sverige, undra hur det egentligen tänker, undrar hur de kan gå igenom hela livet utan att känna en med icke svensk bakgrund, det är många frågor som snurrar i mitt huvud. Det som kändes ännu mer skumt var att när deras partiledare kom till valvakan så lät det som om de höll på att vinna nått derby eller tog studenten, sedan spelade det en låt från melodifestivalen som inte var svensk......undra om de helt enkelt får använda sig av icke svenska saker när de passar dem?

Jaja det kan ju vara jag som inte fattar..........
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress