Jenny

Grodan
Åkte till stallet med Rebecca för att rida på denna godbit, mockade och fyllde vatten innan jag tog in och borstade. Grodan hade lite svårt att förstå att vi skulle sitta upp ute på gårdsplanen men med hjälp av Jenny så klarade vi det. Gick ner på banan och skrittade fram med Kerstin, joggade lite och jobbade med lite övergångar och att få honom rak och på yttertygeln. Grodan är verkligen nyttig att rida, man måste tänka på varje liten detalj hos sig själv, sitta rakt, mjuk kontakt i tyglarna, lagom mycket ben, stadig och lugn. Det är nyttigt för man kan inte bara glassa omkring. Hur som helst så gick det bra i skritt och trav, lite som en krok i höger varv i skritten men så fort jag gjorde rätt så blev det rätt. När vi kom till galoppen så kände jag mig som en nybörjare, han drog mig ur sadeln och ville inte slappna av, red jag längst långsidan gick det bättre men när jag skulle in på volten så trasslade jag till det för oss, jag kände att jag inte riktigt kunde reda ut det så Kerstin fick sitta upp och känna, hon rider honom oftare och har mycket bättre balans och känsla än mig, efter bara några minuter så var han på plats igen och då avslutade vi och tog skrittrundan. Matade Grodan med lite äpplen innan han fick gå ut i hagen igen.
Lina

Fin hästen:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress