Jenny

Häst häst mera häst!
Åkte till stallet strax efter åtta för att rida på de två stjärnorna jag har fått låna, Rebecca hade haft morgon så hon hade redan fixat allt utom ridningen. Karin var i stallet så jag fick trevligt sällskap, hon hade fått lova att rida på fina Grodan så då bytte vi häst så jag fick rida på fina Thea. Jag gillar verkligen Thea, hon är en trevlig, snäll och välriden häst som passar mig. Gör jag rätt gör hästen rätt och det är väldigt roligt att rida då. När vi trimmat klart blev det till att släppa ut de två duktiga hästarna i hagen igen och in med de två andra. Karin skulle hoppa Zäpo så jag fick sällskap på banan även denna gång och det är riktigt bra att ha någon som kan slänga en titt på en nu och då. Kanan var riktigt riktigt duktig i dag och vi tränade små och stora volter samt ökningar i traven. Han var avspänd och lyhörd hela passet och om jag ska vara ärlig är det nog just en sådan här häst som jag skulle vilja ha om jag nu någon gång får råd att skaffa en häst igen. Om inte annat så kanske Rebecca helt enkelt kommer på att hon vill ge honom till mig.......
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress