Jenny

Underbara onsdag!
Äntligen är hela familjen samlad igen, Nicke och Nova har kommit hem från Astrid Lindgrens Barnsjukhus och operationen har gått bra. Mitt mammahjärta har varit halvt, krossat och överkört när de har varit borta, jag har inte kunnat andas, inte fått i mig mat och varit på en helt annan plats mentalt än fysiskt.....ångest skulle man helt enkelt kunna förkorta det. Jag vet inte vad som är värst, att vara på hemmaplan och inte veta vad som händer eller att vara på plats och se allt hända? Hur som helst så har personalen tydligen varit helt fantastiska och proffsiga, allt har gått på räls och läkaren blev tyfligen mycket nöjd med operationen. Det lät så bra så att vi kanske till och med slipper återbesök och kan nöja oss med telefon och bilder! Just nu är kinden svullen, hård och röd men som Nicke säger - Då är det precis som det ska vara. Nu ska kroppen ta reda på vätskan som är injicerad och när det är klart så ska "lymfsjön" vara borta, håller allt tummar jag kan för att detta ska funka! Hon kommer att få vara hemma från dagis fram till måndag och där efter får vi se hur hon ser ut och mår.
Det går  inte beskriva hur lättad jag känner mig, finner inga ord.....men på något sätt så är vi så nära "målet", det vi väntat på i 1,5 år. Här står vi nu på mållinjen och ska bara kliva över, så nära, så nära. Kanske jag slipper att känna pulsen skena varje gång ett dolt nummer ringer, kanske jag slipper få ångest när jag tittar i brevlådan efter vanlig post men är rädd för ett brev från sjukhuset, kanske jag kan sluta oroa mig för att kinden ska svälla varje gång hon är förkyld och kanske vi bara kan leva som en glad, lycklig och frisk familj med vanliga bekymmer som vem som ska städa, diska, handla, rensa kattlådan, vattna blommorna, tvätta osv.
Hoppas hoppas.....
Sara - Ensamstående mamma

Jag håller tummar och tår för att allting går bra nu, att slutresultatet blir som önskat!

Sara - Ensamstående mamma

Nämen, inte ska du känna så haha.. Jag har då aldrig tänkt på att din sån bild liknar min, det tycker jag inte att den gör heller :) Och även om det skulle vara exakt min bild så skulle jag inte heller bry mig, jag är inte snål på det sättet haha :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress