Jenny

Kallt, brrr eller svinkallt
Jag vet inte vad jag ska kalla denna kyla som tränger in i märg och ben. Jag kan tycka att det är okej med en dag av denna kyla men inte att den ska vara fram till nästa torsdag och det är inte nådigt kallt heller. I måndags möttes jag av detta meddelande på telefonen:
Kände direkt att jag inte var så sugen på att åka till jobbet, släppa ut hästar och vara i höförrådet. Varför ska det vara så nedrans kallt? Inte nog med att det är kallt, det ska snö också! I dag när jag kom till jobbet så möttes jag än en gång av kyla, stackars hästarna hade alldeles vita ögonfransar och pälsarna stod rakt ut även om de hade dubbla täcken och vinterpäls, men det är klart att vi en kyla på:
så förstår jag att även hästarna kan tycka att det är lite kyligt, tur att alla rs-hästar har fri tillgång på mat så att de kan äta hela dagen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress